Cca po 10 minutách (záleží na tom, jak je skupina tématem zaujata, tre–
nér citlivě reguluje čas vlastní hry) dostanou za úkol jednotlivci představit
skupině partnera, kterého měli ve dvojici, a údaje, jež se od něj dozvěděli.
Po představení ve dvojici dostanou vždy oba partneři prostor pro „uvedení
věcí na pravou míru“ ­ tedy pro upřesnění údajů, které poskytli druhému,
nebo vysvětlení nesrovnalostí.
Vyhodnocení (diskuse): Pokud je skupina vhodně naladěna, je dobré
promluvit o tom, zda jsme našli nějaké spojitosti (např. některá jména pro–
cházejí řadou kultur ­ Eva, Marie, varianty Jiřího). Pokud to účastníci ne–
vnímají jako ohrožující, lze pokusit se „přeložit“ jména kolegů do svého ja–
zyka (pro vyváženost alespoň do 2 jazyků, ne pouze do jazyka majoritní
kultury!). Hráči mohou rovněž hledat spojitosti přes hranice kultur, obdob–
né rodinné historie (např. jméno po nějakém předkovi) apod.
Kontraindikace: Vedoucí hry (trenér) by neměl tento druh zážitku vo–
lit, pokud sám má nějakou traumatizující zkušenost, která se váže ke jmé–
nu a s níž není sám dosud vyrovnán. Zvážit tento způsob práce je také vhod–
né, pokud víme, že v kultuře některého z hráčů je jméno příliš osobním
a intimním údajem. 
160
<< první stránka   < předchozí stránka   přejít  další stránka >   poslední stránka >>