Cca po 10 minutách (záleží na tom, jak je skupina tématem zaujata, tre–
nér citlivě reguluje čas vlastní hry) dostanou za úkol jednotlivci představit
skupině partnera, kterého měli ve dvojici, a údaje, jež se od něj dozvěděli.
Po představení ve dvojici dostanou vždy oba partneři prostor pro „uvedení
věcí na pravou míru“ tedy pro upřesnění údajů, které poskytli druhému,
nebo vysvětlení nesrovnalostí.
Vyhodnocení (diskuse): Pokud je skupina vhodně naladěna, je dobré
promluvit o tom, zda jsme našli nějaké spojitosti (např. některá jména pro–
cházejí řadou kultur Eva, Marie, varianty Jiřího). Pokud to účastníci ne–
vnímají jako ohrožující, lze pokusit se „přeložit“ jména kolegů do svého ja–
zyka (pro vyváženost alespoň do 2 jazyků, ne pouze do jazyka majoritní
kultury!). Hráči mohou rovněž hledat spojitosti přes hranice kultur, obdob–
né rodinné historie (např. jméno po nějakém předkovi) apod.
Kontraindikace: Vedoucí hry (trenér) by neměl tento druh zážitku vo–
lit, pokud sám má nějakou traumatizující zkušenost, která se váže ke jmé–
nu a s níž není sám dosud vyrovnán. Zvážit tento způsob práce je také vhod–
né, pokud víme, že v kultuře některého z hráčů je jméno příliš osobním
a intimním údajem.
160
<< první stránka < předchozí stránka přejít další stránka > poslední stránka >>